сара джесика паркър

“And just like that “ роклята на Сара Джесика Паркър за Met Gala 2022 със специално значение

Визията, проектирана от Кристофър Джон Роджърс, е почит към черната дизайнерка от края на деветнадесети век Елизабет Хобс Кекли

Като ветеран от Met Gala , Сара Джесика Паркър знае много добре как да се облича за избраната тема. През годините елегантната актриса винаги е обмисляла внимателно дрескода: тя обясни пред Vogue , че прекарва до 10 месеца в работа със стилисти за един тоалет. За тазгодишната Met Gala, която включва дрескод с позлатен блясък и Бяла вратовръзка , Паркър работи с Кристофър Джон Роджърс върху поразителен и провокиращ мисълта визия. „Това, което най-много ме развълнува да я обличам, е колко е наясно с модата и историята,“ казва Роджърс, „Тя е наясно и внимателна към всичко, което носи“.

Погледът на Паркър към тази вечер Met Gala отдава почит на Елизабет Хобс Кекли, която влезе в историята като първата чернокожа жена стилист в Белия дом. Бивша робиня, която се премества от Вирджиния във Вашингтон през 1860 г., Кекли става официална шивачка на първата дама Мери Тод Линкълн. („Тя беше незначителен дизайнер и някой, за който хората не говорят много“, казва Роджърс, „Идеята беше да се подчертае дихотомията между екстравагантните и свръхпропорции на периода и несъответствието, което характеризираше Америка в това време“.

За да започнат сътрудничеството си, Паркър и Роджърс идентифицират конкретна скица, която Кекли е направил около 1860 г. (Позлатената епоха започва около 1870 г.): „Това беше наметало, с карирана рокля отдолу. в черно и бяло“, казва Роджърс, беше нашата отправна точка и тъй като съм известна с това, че използвам каре и тафта, роклята донякъде принадлежеше на мен. „Вдъхновението накара Роджърс да проектира черно-бял втален горнище и широка пола с шлейф, изработена от копринена фая, моар и тафта с копчета от кристал Сваровски. „Започнахме от идеята за дрехата и, така да се каже, я надухме“, казва Роджърс, „Също така преувеличихме силуета“.

По време на процеса на проектиране Роджърс и Паркър се фокусираха върху това как да адаптират винтидж модела, за да го направят по-модерен и актуален: „Изоставихме наметката, превърнахме я в горнище, със специален акцент върху деколтето“, казва Роджърс.

 „Вместо да го украсим с много бродерии, ние го направихме по-просто, но материите са супер луксозни.“ За Роджърс сътрудничеството със Сара Джесика Паркър също доведе до създаването на някои специални детайли, които той не е обмислял: „Нещото, което винаги обичам в процеса на проектиране, е случайността, тоест оставянето на репетицията и процеса на създаване да ви доведат до резултат, който не е бил първоначалните ви намерения“, казва Роджърс. „Например, на ръкава има ивица от кожа.“

За финалния щрих, моделът Phillip Treacy – който е проектирал много шапки за Паркър през годините, включително епичния герб за „пънк“ темата от 2013 г. – създаде персонализиран воал, украсен с черни камъни: “ вдъхновява разкоша и упадъка на позлатените Възраст, казва Трейси, Сара Джесика винаги е източник на вдъхновение. Тя изпитва истинска любов към шапките и модата и никога не се е страхувала да прегърне каквато и да е тема, която й е представена. Роджърс повтаря това чувство: „Чувствам се късметлия да облека някого, на когото съм се възхищавал толкова дълго“, казва той.

Използвани материали: vogue

Авторски публикации 195

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Свързани публикации

Започнете да пишете термина, по който желаете да направите търсене, и натиснете Enter. Натиснете ESC за отказ.

Нагоре
error: Копи не е възможно!!!