"хора продукти"

„Хора продукти”. Потребителят и неговата своевременна нужда от взискателност

Едно от най-широко разпространените приложения на Интернет пространството в днешно време е пазарът. Както на традиционните пазари, така и на този нов вид пазар, човекът е просто един обезличен потребител. На Интернет пазара най-безцеремонно и вулгарно се продават и предлагат безброй стоки, услуги, идеи, напоследък дори и хора. Без никакъв качествен контрол, без абсолютно никаква предварителна селекция. На новия пазар най-много се набляга на “продажбата на хора”. Зеленчуците на пазара може да са минали през качествен контрол, но Интернет е недосегаема зона. На всяка секунда се появява различна реклама на обувки, на мебели или на някой популярен профил. Наблюдават се всякакви каузи, идеи, цели пропаганди. Интересно място е Интернет пазарът, затова всички са там и зяпат.

Хората предлагат себе си, като забавление за другите и тяхното свободно време. Но, не само, че се предлагат като продукт, но и се състезават с останалите „ хора продукти”. Кой е по-интересен? Кой ще се изкаже по-интелектуално? Кой ще окаже по-силно влияние? Кой ще е с по-скъпи атрибути? Кой ще събере повече последователи? Това глобално затъпяване на елементарните блогъри(влогъри) с техните посредствени и безсмислени битиета, с техните клишета, документирани със снимки и видео, на които искат да блеснат с неизмерима оригиналност и несравнима красота, ни е срам даже да го коментираме. Толкова дълбоко пропадане и загуба на ориентация на Аз-а, досега едва ли е виждана. Свидетели сме на исторически феномен. Как ежедневната безплодната енергия ражда гениалната идея да предлагаш и продаваш собственото си безинтересно битие, собствения си живот и гордо да се наричаш инфлуенсър, влогър, блогър, ютубър. Но само каква недостижима мечта преследват те, да спечелят няколко лева от снимка с продуктово позициониране. Но трудно достижима е тази мечта, защото конкуренцията при „хората продукти” е жестока. Кой от кой е по-богат, кой от кой е по-красив, кой от кой е по-известен, кой от кой има по-спортно тяло, кой от кой обикаля света повече… Триумф на безобразието! И в цялото това безобразие се впива илюзията и мечтата за свободния дух, за търсеното съвършенство и задоволство от живота. А потребителят-плъзгащият с палец екрана, трябва да се хване…да се ангажира съзнанието му и да натисне Follow…

И което е още по-убийствено дори от предлагането, искат и очакват да ги следваш… да ги гледаш!

Да ги гледат е вредно дори за самата им аудитория от подрастващи тинейджъри. Така ли се възпитават младите надежди? Това ли е необходимото им влияние? За незнаещите, думата и така наречената професия „инфлуенсър”, идват от английската дума „influence”- което означава влияние.

Колкото по-голяма взискателност изпитваме към средата и продуктите, които ни се предлагат, толкова по-добре ще живеем. Липсата на взискателност е лошо нещо. Това означава да проявиш едва ли не немарливост и незаинтересованост към самия себе си, което никога не приключва добре. Взискателността е обща отговорност. Колкото сме по-взискателни, толкова по-малко фалшификати и развалена стока ще ни се предлага и пробутва.   

Авторски публикации 149

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Свързани публикации

Започнете да пишете термина, по който желаете да направите търсене, и натиснете Enter. Натиснете ESC за отказ.

Нагоре
error: Копи не е възможно!!!