Венцислав Занков представя своята нова самостоятелна изложба „ТРЕНИРОВКИ“ в HOSTGALLERY, която разкрива изключително интересна и различна посока в творчеството му. Откриването е на 1-ви май (сряда) от 18:00 ч., с въведение от проф. Боян Манчев д.н.
Венцислав Занков представя „неочакван завой и изход“ от традиционните за него през последните десетилетия дейности в областта на живописта и скулптурата, като опити за намеса и като коментар на „социалното“.
Озаглавената изложба „ТРЕНИРОВКИ“ – „Изходи:- упражнения 2024″ разкрива нов път, по който един скулптор е използвал дигитални технологии в свободното си време, в два етапа – изследователски и творчески.
Експозицията се опира на възможностите на цифровизацията за нестандартно създаване на произведения на изкуството – двуизмерни и триизмерни, като съдържа две серии творби: „Упражнения за лява ръка“ – дигитална фотография без обектив и „Упражнения за дясна ръка“ – обемни 3D проекти за водопади и архитектурни/скулптурни обекти.
Заедно с това ще видим и една компютърна визуализация – 360˚ анимация във видео формат на структури на тема „Някъде в пустинята на Катар“.
„Като записи на времето Проектът касае взаимоотношението между физическото движение като човешки жест, създаващ и ритъм и хаос, и неговото материализиране в образ и в обект чрез дигиталните технологии във физическа и/или симулирана реалност. Изследва една от възможностите да се кондензира време като се запечата в единен пластичен образ, при който психологическото въздействие като краен резултат няма нищо общо с прихванатите отделни емоционални състояния.“ – споделя Занков.

Серията „Упражнения за лява ръка“ съдържа дигитална фотография без обектив – 22 движения времево отразени като статичен образ. 22 времеви записа, като абстрактна графика.
Серията „Упражнения за дясна ръка“ показва обемни 3D проекти за водопади и архитектурни/скулптурни обекти за публично или открито пространство, изразяващи се в 3D принт на 10 запечатани мимолетни жеста, създаващи хаос, който през дигиталните технологии се преобразува в пластичен конструкт и обект, способен в променен мащаб активно да присъства в градска среда или в пустиня.
В изложбата е включен и не показван автопортрет, наречен „100 пъти“ (от 2013 г.), който представя единичен дигитален образ на Занков събран от 100 дни. Наслагване на моменти в образ, който материализира като обобщава и събира изминато време (в случая 100 дни) в едно цяло, в което спецификата на момента се претопява в общата тенденция и състояние на обработения период време. Показва се конкретния резултат, който може да се тълкува като автопортрет на сто дни лицето на Венцислав Занков или като портрет на 100 дни време.

Дигитален автопортрет „100 пъти“
