Седмицата на модата в Лондон, се провежда два пъти в годината, през февруари и септември, като показва над 250 дизайнери на световна аудитория от влиятелни медии и търговци на дребно. Смята се, че по време на Лондон FW, всеки сезон се поставят поръчки над 100 млн. паунд-а.
Тя е градско празнуване на индивидуализма, откритостта и разнообразието. Считана за място за творчество и иновации, модната сцена в Лондон е една от най-вълнуващите и разнообразни, в световен мащаб. Седмицата на модата в Лондон и Фестивалът на седмицата на модата в Лондон, имат за цел да изследват и обединяват света на модата, изкуството, музиката и технологиите, като хостват вълнуваща смесица от събития, презентации и сътрудничество.
Седмият фестивал на модата в Лондон празнува пресечната точка на творческите индустрии от музиката, изкуството, технологиите и дизайна, и има много начини обществеността да се включи -от дигитален ангажимент, до изложби, активиране в магазини, различни събития и проекти.
Британският моден съвет, Вивиън Уестууд и кметът на Лондон, обединяват усилията си в кампания за привличане на модната индустрия, за да водят амбициозни действия в областта на климата, за по-безопасно и по-зелено бъдеще.
Чрез инициативата „Положителна мода“, Вивиън Уестууд и кметът на Лондон се доближават до модните марки и бизнеса, за да ги ангажират към преминаването към доставчик на зелена енергия, или към тарифи за зелена енергия до 2020 г., чиято цел е да се предотврати това, което учените считат за опасни и необратими нива в изменението на климата.
Кампанията възнамерява да бъде катализатор за глобални промени чрез сътрудничество, като вече са ангажирани марки като Christopher Raeburn, E.Tautz, Harvey Nichols, Kering, Marks & Spencer, Oliver Spencer, Positive Luxury, Selfridges, Stella McCartney, Steventai, Teatum Jones & Vivianne Westwood.
Кампанията Fashion SWITCH насърчава търговските марки да се ангажират към преминаването на офиси и магазини на дребно, към доставчик на зелена енергия, през следващите три години. Превръщането на използваната енергия във възобновяем източник, е неразделна част от постигането на целите за устойчивост на бизнеса, справянето с изменението на климата и директно подобряване на здравето и благосъстоянието на нашето население и планета.
Съветът се ангажира да развива върхови постижения и растеж в сектор, който допринася значително за британската икономика. Поддържа, подкрепя и популяризира британския моден талант на световния пазар.
През 2018 г. продължава да се съсредоточава върху своята инициатива „Положителна мода“ – платформа, предназначена да отбележи най-добрите практики в бранша, и да насърчи бъдещите бизнес решения за създаване на положителни промени.
„Положителната мода“ е водена от 3 стратегически стълба:
УСТОЙЧИВОСТ – Фокусира върху социалното, екологичното и бизнес управлението, за да стимулира по-устойчиво модно бъдеще. „Положителна мода“ подкрепя дългосрочната устойчивост на модния сектор, която допринася за британската икономика с 32,3 милиарда паунда и поддържа 890 000 работни места.
РАВЕНСТВО И РАЗНООБРАЗИЕ – Представлява хората от производителите на продукти до персонала, студентите и моделите, които са пионери в техните марки. БФК поема водеща роля в определянето на стандартите за индустрията, която се стреми да представи равенство и разнообразие на световната сцена. Подчертавайки значението на всеки човек в сектора, като жизненоважна и ценна част от индустрията. Индустрия, която според тях, има право да се третира с уважение и достойнство.
ОБРАЗОВАНИЕ И ОБЩНОСТ – Подкрепя общността на таланта, уменията и изработката, които представляват тяхната уникална индустрия. Инициативите са предназначени да развият връзки и разбиране между дизайнерите и производителите, за да се осигури дългосрочната жизнеспособност на сектора.
„Положителна мода“ насърчава дизайнерите които се придържат към бизнес модела , и на свой ред насърчават и допринасят за положителните промени в бранша. Насърчават цялата модна индустрия да популяризира добрите практики, и да говори с един глас.
Източник: LFW