оскар

Борбата за равноправие между половете в Холивуд

Недооценен ли остава приносът на жените за киноиндустрията, от Холивуд, или просто няма такъв

92-те награди „Оскар” по традиция се провеждат тази неделя в “Долби Театър” Лос Анджелис.

И тази година номинараните в категорията за най-добър режисьор са само мъже. „Само последният епизод в дългата история на жените, които са недостатъчно представени на наградите на Академията”, пише англииският „Гардиьн”.

За втора поредна година нито една жена не е номинирана за най-добър режисьор, въпреки, че много от най-известните филми за годината са режисирани от жени. Всички пет номинации за най-добър режисьор в неделя са мъже. Грета Гервиг не е номинирана за режисурата на „Малки жени“ – въпреки, че филмът  получи шест други номинации, включително за най-добра картина, костюми, партитура и актриса в ролята на водеща и поддържаща роля.

Много фенове смятаха, че Дженифър Лопес заслужава номинация за ролята си в „Хъстълс“. Бионсе също не беше номинирана за най-добра оригинална песен за „Spirit“, която тя написа и изпълни за “The King of Lion”.

Наградата за най-добър режисьор е една от най-престижните. Това е един от най-явните примери. От 1929 насам, са проведени 449 номинации за най-добър режисьор, само в 5 от тях са участвали жени. От тези пет номинации, само една награда се печели от жена. До 1950 г., наградата “Оскар” за най-добър филм се е присъждала на продуцентско студио, без разделение между половете. Оттогава насам, жени са били номинирани само 13 пъти от общо 379 пъти, но нито един път не е печелила награда.

23 различни музикални категории са определяни през годините, включително номинация за най-добра песен. Нежният пол представлява само 1,6% от 1,238 номинации.

Но най-стряскащият от всички случай е в категорията за кинематография, която номинира жена само веднъж от 609 възможности. Тази чест се пада на Рейчъл Морисън за „Mudbound” през 2018.

Пред „Гардиън“, Рейчъл Морисън казва, че не вярва в номинирането на жени, само защото са жени. Трябва да става въпрос за работата. Промяната трябвало да започне от самото начало – повече жени режисьори, на които да бъдат предоставени повече бюджет и време, както на мъжете.

 „Как може „Honey Boy” [режисиран от Алма Хариел], направен за $ 2,5 милиона, някога да се очаква да се състезава?”  

Въпреки, че все още съществува известен дисбаланс в Холивуд, процентът на номинираните жени, независимо дали самостоятелно или като част от екип, със сигурност се е подобрил. На тазгодишната церемония например жени или смесени екипи представляват 44 на сто, от общите номинации, което е най-високият дял в историята на Оскарите. Но когато става въпрос за най-престижните категории, в които мъжете и жените могат да спечелят – най-добра режисура, най-добрър филм и оригинален сценарий – предстои още работа.

Източник: guardian

Авторски публикации 97

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Свързани публикации

Започнете да пишете термина, по който желаете да направите търсене, и натиснете Enter. Натиснете ESC за отказ.

Нагоре